Q&A

Spørgsmål & Svar

Hvad hvis man selv laver nøgletals rapporteringen?


Som kunde kan man sagtens lave nøgletalsrapportering selv, da kunden har en forventning om hvad der skal analyseres på osv. Dog giver det fin mening at få andre til at gennemtjekke kundens regnskaber. Da Econta på tværs af kompetencer kan analysere og vurdere din virksomhed, vil dette give et bedre overblik, og en bedre rådgivning. Vi kan angive nøgletal for at fremhæve tendensen i din virksomhed, samt hvordan vi kan forbedre den med økonomiske og organisatoriske tiltag.

Hvad nu hvis man ikke ønsker at outsource sin økonomiafdeling?


Hvis du ikke ønsker at outsource din økonomiafdeling, skal du ikke gøre det. Men vi kalder os ikke en outsourcing-mulighed, men derimod en samarbejdspartner, da vi sigter imod at komme tættere på vores kunder og dermed blive en del af virksomheden, så vores samarbejde bliver så gnidningsfrit som mulig. Hos Econta ønsker vi at skabe tryghed for vores kunder igennem pålidelighed og tillid, således der skabes grundlag for et godt samarbejde.

Hvordan foregår det hvis vi allerede har en bogholder?


Bogholderen ser vi gerne blive afløst af Econta. Econta ønsker at opnå større økonomisk overblik og en bedre økonomi for kunden, hvor bogholderen derved kan blive unødvendigt, grundet Econtas høje kompetenceniveau. Dog skal det ikke udelukkes, at din bogholder kan bruges til andre opgaver i virksomheden.

Hvad kan i gøre hvis man ikke er tryg ved at afgive kontrol over økonomien?


Econta skaber en relation til kunden, hvor der derefter kan opbygges tillid og pålidelighed. Econta forstår vitaliteten af behovet for kontrol af sin egen økonomi, hvilket også er derfor vi fungerer som en samarbejdspartner. Herved skaber vi kontrol over økonomien med henblik på udvikling af økonomifunktionen igennem digitalisering og optimering.

Det fungerer det jeg har nu, så hvorfor skifte?


Det handler ikke altid om hvad der fungerer, men mere om forbedring. Naturligvis påskønner Econta hvis det kunden har i forvejen fungere godt, vi ønsker blot at forbedre det, så det ikke ”kun” fungerer.

Men hvorfor kommer der ikke én ud og sidder internt?


Vi arbejder fra vores eget hus, men det er muligt at få en medarbejder ud i virksomheden enkelte dage til særlige spørgsmål eller ved tvivl. Alle funktioner foretages fra Econta, men vi sidder altid ved telefonen, hvis der er brug for hjælp her og nu.

Vi synes det er lidt besværligt, at vi skal fyre bogholderen, hvem skal så stå for korrespondancen?


Det er en god idé at have en kontaktperson, hvis du ikke selv vil stå for korrespondancen. Ved de fleste kunder vi har, er det ejeren/direktøren selv som agerer kontaktperson. Hvis du vælger en kontaktperson, skal det være en person som kan forstå alle kompetencerne i en økonomifunktion, og derfor er bogholderen tit ikke overordnet nok i sin kompetence.

Sørger i for fakturaen?


Kunden fakturer oftest selv, da kunden ved hvad de har solgt, dog kan Econta, også sagtens gøre det. Kunden er selv tættere på virksomheden, og har været igennem forløb et fra tilbuddet til udførelsen af opgaven. Derfor ved kunden hvad der skal faktureres og de finder også selv de fejl der kan være. Econta kan sende fakturaen og vedhæfte bilag, men det bliver udarbejdet ud fra kladden lavet af kunden. I webshops-virksomheder foregår faktureringen og bestillingen af produkter i webshoppen, og vi håndterer derfor kun indbetalingerne fra debitorerne.